חוברת כלים יישומיים לניהול הגיוון בתעסוקה

מהי מטרת החוברת? מטרת החוברת לספק מפת דרכים, ידע, כלים ורעיונות לחברות המעוניינות לעסוק בגיוון ולגורמים בחברות אלו המעוניינים בניהול הגיוון ובהטמעתו. החוברת מרכזת את הידע שנצבר מעבודת שטח רבת-שנים של עמותות הפועלות בזירת הגיוון ביומיום ושל חברות מובילות במשק שכבר מנהלות את הגיוון בכוח העבודה.

למי היא מיועדת? החוברת מיועדת לכם – חברי הנהלה, מנהלי משאבי אנוש, מנהלי אחריות תאגידית ומנהלים ועובדים נוספים המכירים בערכו של גיוון כוח העבודה ורוצים ליישם סביבת עבודה מגוונת ומכילה, כדי ליהנות מיתרונותיה הרבים.

מה תקבלו מהשימוש בה? החוברת מציגה כלים לניהול הגיוון ולהטמעתו בתקופת העבודה של העובד וביחס לתהליכים שונים המתקיימים בארגונכם. מובאים בה ידע ממחקרים ודוגמאות מהשטח היכולים לשמש השראה וכר לפיתוח אסטרטגיית גיוון לפי הצרכים והמטרות של הארגון שאתם פועלים בו. החוברת היא גם הזדמנות להכיר את הגורמים הפועלים בשטח  – גופי הממשל והמגזר השלישי המקדמים גיוון בתעסוקה – והיא מספקת מידע על ארגונים אלו ועל אופן ההתקשרות עמם.

איך כדאי להשתמש בה? החוברת בנויה כדי לאפשר לכם לבחור את הדרך המתאימה לכם ליישום ולעבודה, בהתאם לצורכי הארגון שלכם. כל נקודות הפתיחה לגיטימיות ובלבד שתהיינה תשתית לעשייה ולהתפתחות. תרשים ממדי הגיוון בארגון יסייע לכם להתמצא בעשייה ולבחון בכל עת כיוונים חדשים לפעולה.

בחוברת משולבות הגדרות של מונחים עיקריים בגיוון – עיינו בהן בעת קריאת החוברת כשאתם נתקלים במושג שאינו מוכר לכם או שדורש הבהרה.

ראשי פרקים