Walmart

רצינו לראות מה יש על מדף הגיוון של Walmart, ענקית הקמעונאות הבינלאומית ומילאנו את הסל בכל טוב.

Walmart היא אחד המעסיקים המגוונים ביותר בארה"ב. ענקית הקמעונאות הבינלאומית ציינה בשנת 2014 עשור לפעילות הגיוון שלה, עם הישגים מרשימים בעליית מספר העובדים המגוונים בהנהלה הבכירה ובכל הדרגים. למשל, ייצוג הנשים בניהול החנויות עלה בהתמדה עם השנים והכפיל את עצמו בשנים 2010-2013.

בנוסף, כמעט ¾ ממנהלי החנויות והמנהלים במועדון הלקוחות החלו את עבודתם ברשת כעובדים שעתיים וקודמו בחברה. נתון זה הוא נתון שכדאי להתעכב עליו, מאחר והוא מגלם תפישת ניהול מכילה: כאשר החברה רואה בעובדים המגוייסים למשרות פתיחה עובדים בעלי אופק קריירה הראויים לקידום והתפתחות בחברה, היא יוצרת ומטפחת מסלולי הכשרה ומאפשרת את התפתחותם בפועל.

תחושת העובד כי עומדות בפניו אפשרויות רבות להתקדמות, התמקצעות ופיתוח עומדת בבסיס תחושת השייכות והמעורבות של העובד, כמו גם בבסיס המוטיבציה שלו להתבלט ולהצטיין.

כדוגמא למסלול פיתוח לקראת  קידום ניתן להביא את פרוייקט הנגשת השלמת השכלה לעובדים: Walmart, בשיתוף עם ה- American Public University מקיימת תכנית ללימודים בקולג' ומאפשרת לעובדיה לרכוש השכלה בתכנית נגישה ומותאמת לאנשים עובדים. במשך עשר שנות קיומה של תכנית זו, אלפים מתוך עובדי החברה בארה"ב נרשמו ללימודים.

באשר לקידום מתוך אוכלוסיות גיוון- Walmart מפעילה תכניות להכנת נשים לשלב הבא בקריירה, תכנית לדירקטוריות ותכנית לעובדות המתעתדות לדרגות זוטרות של ניהול, ומעצימה נשים גם דרך שרשרת האספקה של החברה.

לדברי נשיא ומנכ"ל החברה, דאג מק'מילון, ההכלה מתחילה באמונות של החברה: כבוד לאדם, שירות ללקוחות, יושרה מקצועית ושאיפה למצויינות. ההכלה מוטמעת בפרקטיקות היומיומיות בכל אתר בו החברה פועלת.

אחת ממטרותיה של Walmart היא שמערך הספקים שלה ישקף את המגוון של עובדיה וקהלי לקוחותיה בחנויות, במועדוני הלקוחות ובאתרי האינטרנט. מטרה זו של גיוון בשרשרת האספקה היא מטרה עסקית לכל דבר ועניין, המודעת לעצמתו של החיבור הרגשי וחיבור דרך יצירת משמעות בעת בחירה צרכנית.

שרון אורלופ, מנהלת גיוון עולמית בחברה מוסיפה:

"גיוון הוא יותר מאשר גזע, מין, מגדר או מגבלה. גיוון הוא החיפוש אחר שפע של רקעים, ההנאה והמשמעות ממגוון של פרספקטיבות, דעות וסגנונות. הכלה היא היכולת לשמר ולמנף את ההבדלים והחוזקות השונות של העובדים. התוצאה של כח עבודה מגוון המבוסס על סביבה מכילה היא חדשנות  – המניעה צמיחה כלכלית".

כאמור, החברה ציינה בשנה שעברה עשור לפעילות הגיוון שלה. לרגל המאורע הופקה חוברת שמפרטת את תחומי הפעילות ואת ההישגים באופן בהיר ושובה לב. ללא ספק, חלק חשוב מעשיית הגיוון כולל את היכולת לחגוג הצלחות. בין אם מדובר על גיוס בודד של עובד מאוכלוסיית גיוון או על מנהל יחידה שמצטרף למאמצי הגיוון אחרי היסוסים וקשיים רבים  – לציון ההצלחות יש השפעה מהדהדת בארגון והיא יכולה לסייע בעצמה לקידום מהלכי הגיוון – על ידי רתימת שותפים, על ידי יצירת משב של מוטיבציה בקרב צוות הגיוס עצמו ועוד.

הנטייה של רבים היא להצניע הישגים, אך כמו במקרה של גיוון באופן כללי, מומלץ גם במובן זה של ציון ההצלחה לחרוג מהרגיל – כמובן בערוצים המתאימים, במידתיות וברגישות המתבקשות.

 

מוזמנים לעיין בחוברת העשור בקישור