מועמדות 2018, עיקרי היוזמה:

מדיניות שילוב וגיוון מהווה חלק אינטגרלי מהמדיניות העסקית של החברה. חברת באבקום מאמינה בשיוויון, הטרוגניות ומתן הזדמנות שווה למגוון גדול של קבוצות אוכלוסיה: גברים ונשים, אנשים ממגוון גילאים, דתות ותרבויות. באבקום רושמת לעצמה מספר הישגים משמעותיים בתחום הגיוון התעסוקתי ובראשם, העסקה מגוונת של כ- 2000 עובדים –

גיוון מגדרי (מעל 75% נשים וכמעט 60% ממנהלי החברה הן מנהלות- נשים)

גיוון תרבותי בה הרוב הוא המיעוט (34% מוסלמים, 45% יהודים, 10% נוצרים 11% דרוזים).

היעד שהציבה החברה לעצמה בשנת 2017 היה להכפיל את כמות העובדים המבוגרים (40+ ) בחברה, ולעלות את ממוצע הגילאי ב10%, שעמד על 24.5 שנים בלבד.

כלים מובילים בשילוב עובדים מבוגרים בבאבקום סנטרס:

  1. החברה יצאה בשיווק יזום להעלאת מודעות בקרב מבוגרים לתפקיד נציג השירות, שכלל הפנינג תעסוקה לגילאי 40+ וקמפיין ייעודי יזום ונרחב ברשתות חברתיות הפונה לאוכלוסייה הרלוונטית.
  2. קיום קבוצות מיקוד עם עובדים מבוגרים בבאבקום במטרה להבין מהם החסמים והקשיים בהם הם נתקלו ומה היתרונות אותם הם מוצאים בעבודה בחברה, על מנת למפות תמונת מצב ולגזור תכנית לפעולה.
  3. מינוי מנהל מש"א ייעודי לגיוס ושילוב מועמדים לאוכלוסיות ייחודיות, כגון מבוגרים ובעלי מוגבלויות. במסגרת תפקידו, מנהל מש"א נמצא בקשר רציף עם גורמים מפנים הרלוונטיים לקהל היעד כגון עמותות, מרכזי תמיכה למעסיקים, חברות השמה וכו'. בנוסף, משמש גורם מייעץ פנים ארגוני ליחידות הרלוונטיות בנושא העסקת עובדים מאוכלוסיות אלו וכן אחראי על התאמות ציוד / הכנות רלוונטיות לאוכלוסיות ייחודיות.
  4. מתן סדנאות והכשרות שוטפות הכנה למנהלים קולטים ולרכזי גיוס לקראת שילוב אוכלוסייה בוגרת בצוות,
  5. שיבוץ פרטני מותאם של עובדים לפעילויות מותאמות מבחינת התכנים, היקף המשרה ומידת האוריינטציה הטכנולוגית הנדרשת.
  6. הכשרות- על מנת לסייע בקליטה אפקטיבית לתפקיד, הוקצו שעות חניכה פרטניות לעובדים הנזקקים לכך ומתן אפשרות לתרגול וסימולציות אישיות , כמו גם הכשרה פרטנית בתפעול מערכות טכנולוגיות ומיחשוביות על פי הצורך.