לוגו רשימת החלטות (מגוונת) לשנה החדשה

חודש דצמבר זימן הזדמנויות רבות לחגיגות מגוונות: חנוכה, חג הנביא מוחמד, חג המולד – אנו מקווים שניצלתם את ההזדמנויות לחגוג ולהריע למגוון, לכבד וליישם הכלה של עובדים השייכים לכל האוכלוסיות.

PicMonkeyCollagedec15

החג האחרון בשרשרת הוא ערב השנה האזרחית החדשה בו תסתיים 2015 ותחל 2016 – שנה חדשה ושונה.

השנה החדשה היא הזדמנות להתבוננות על עשיית הגיוון שאפיינה את התקופה האחרונה ועל ההתקדמות שתרצו לעשות בתחום בשנה החדשה. עצרו לרגע כדי להעריך את כברת הדרך שכבר צעדתם – כל התקדמות היתה וודאי כרוכה בהשקעה רבה. ואז – התסכלו קדימה, לעבר השנה שמתחילה: לאור ההצלחות והאתגרים, לאור המצב הנוכחי בו נמצא הארגון, חשבו אילו שינויים תרצו לראות בתחום הגיוון השנה? לאילו הישגים תרצו להגיע? מהן ההחלטות שתוכלנה לקדם את תחום הגיוון השנה בצורה המשמעותית אליה אתם מכוונים?

רשימת החלטות (מגוונת) לשנה החדשה
האם השנה הגיע הזמן לערוך מיפוי מסודר של העובדים מאוכלוסיות מגוונות? או אולי השנה תפעלו ליצור שותפויות איתנות לנושא הגיוון עם גורמים בארגון מחוץ למחלקת משאבי אנוש? אם בשנה שעברה פעלתם לגיוס מגוון בכלל, האם תרצו השנה להתמקד רק בחלק מהאוכלוסיות המגוונות? האם ישנם ארגונים ועמותות עמם תרצו לשתף פעולה השנה- כמקורות גיוס מגוונים או לשם ליווי בתהליכים?

ערכו את הרשימה שלכם לשנה החדשה בשיתוף מירבי ותוך קבלת רעיונות מאנשים שונים הנוגעים בדבר. אנו ממליצים תמיד על הרחבת השיח בארגון! לאחר שתנסחו את ההחלטות לשנה החדשה תוכלו לקבוע חלוקת אחריות על המשימות, מסגרות זמנים ויעדים.

השרטוט הבא הוא הצצה ראשונה לחוברת כלים שימושיים לניהול הגיוון של הפורום שתראה אור בקרוב. הוא יכול להיות לכם לעזר בזמן החשיבה על הרשימה לשנה החדשה, שהיא למעשה רשימה של יעדים. כפי שתראו בשרטוט, היעדים יכולים לעסוק בפיתוח המודעות, בבחינת תהליכים ויצירת התאמות ועוד. כל נקודה יכולה להוות נקודת התחלה.88

והנה טיוטת הרשימה שלכם לקידום גיוון בארגונכם בשנת 2016 – בהצלחה!

2016