נעמה גלעדי, מנהלת קשרי חוץ וממובילות תחום הגיוון בחברת פרוקטר אנד גמבל ישראל

21.03.2016 /
לוגו נעמה גלעדי, מנהלת קשרי חוץ וממובילות תחום הגיוון בחברת פרוקטר אנד גמבל ישראל

גיוון בתעסוקה – יצירת הסיפור הישראלי

גיוון מעבר למספרים – הכנס ה-9 של הפורום הישראלי לגיוון בתעסוקה 14.3.2016

דברי פתיחה: נעמה גלעדי, מנהלת קשרי חוץ וממובילות תחום הגיוון בחברת פרוקטר אנד גמבל ישראל.

בוקר טוב לכולם,

בוקר טוב למשתתפי הפורום ותודה לטל ילון על הובלת היום הזה מחזון למעשה.  תודה לקרן קול סמנכל משאבי אנוש בפרוקטר אנד גמבל העוסקת במלאכת הבנייה ביחד איתי.

בכל המדדים הגלובליים של פרוקטר אנד גמבל העולמית לגיוון, הסניף הישראלי תמיד עמד בהצלחה. יש לנו 66% נשים, 50% נשים בהנהלה, ומנכלית אישה בעשר השנים האחרונות. פיתחנו תכניות FLEX להורים עובדים, יצרנו PIPELINE  מתאים על מנת לודא קידום נשים, ושכר שווה בין גברים לנשים הוא המציאות אצלנו. שם התחלנו, ושם התהליך, כבר מושרש כהלכה למעשה.

מזה שנתיים אנו במסע לגוון את כח העבודה שלנו. מסע שמטרתו לשקף את כל המרקמים החברתיים הישראלים. במסע הזה הצבנו לעצמנו מטרות ויעדים. גיוון תעסוקתי כאחד מחמשת היעדים העסקיים שלנו כחברה, ממש לצד יעדי המכירות, ובתכנית חמש שנתית.

אני רוצה לחלוק איתכם הבוקר תובנה אחת מהמסע הזה, ולהציע לכם הצעה.

diversity is a measure, inclusion is a skill . דייברסיטי בעיניים שלנו היא שער הכניסה לחברה, נקודה שלכאורה אם תצליח לגייס בה נכון תקבל "DIVERSITY". מדובר ב SCORECARD, ביעד, במדד, תוצר של עבודת הפרט או במקרה הטוב יותר – תוצר של קבוצה המובילה את הנושא.

ויחד עם זאת ביצירת INCLUSION יש רבדים הרבה יותר עמוקים – רבדים רצוניים, ערכיים. אי אפשר לכפות INCLUSION. אי אפשר לגרום לאחד להרגיש שייך. קשה לגרום למנהל שמחפש "כמוני" להיות מכיל  תרבותית. היכולת להיות חברה שמכילה סגנונות שונים נלמדת בתהליך מעמיק שכולל את כל החברה כולה.

וזהו המסע המשותף– מסע של עובדים אצלנו שמארחים ומלווים מועמדים כבר כשהם בתהליך הקבלה לפני שעברו ריאיון ראשון, מסע של מנהל שרשרת האספקה שלנו  הממתין לגיוס האורך זמן רב מהרגיל, מסע של מנהלת המשרד לחיפוש "מהדרין" טעים, מסע של שכבת מנהלי הביניים שעוברים תהליך מנטורינג ע"מ לאמץ סגנון ניהולי רב תרבותי. מסע של מנכלית הארגון שסוקרת את ההתקדמות את הנושא מדי רבעון. מסע של עובדי החברה כולה, בסדנת ריאיון רב תרבותי. כאן במאמץ ארגוני ננסה לפתח את היכולת של אנשים להתחבר לערך, ולהכיל מתוך זה את אי הנוחות או את החשש לכאורה מפגיעה ביעדים קצרי הטווח.

כדי להגיע למגוון חייבים לעבור דרך הכלה במובן העמוק ביותר של המילה. סוג של יעד עסקי שצריך לעבור דרך מטאמורפוזה ערכית. כאן נדרש חזון, נדרשת הובלה, נדרשת העמקה

GO BEYOND OUR SCALE

ולמרות הרצון הטוב שלנו בנושא, אנחנו בערך 40 עובדים בפרוקטר אנד גמבל ישראל.במקום עבודה שנחשב נחשק, ושער כניסה למצטייני הדיקאנים למינהם, כולם במשרות אקדמיות ואחריות ניהולית מהיום הראשון לתפקיד. אנו עומדים מזה קרוב לשנתיים ביעד של  10% עובדים מהמגזר הערבי וחרדים, ונמשיך להגדיל את משקלם בשנים הקרובות. אולם ברור לכל בר דעת, שהגודל שלנו לא יחולל שינוי במשק הישראלי ולכן הבנו שאנחנו יכולים לתרום מעבר וניקח את הנושא הזה רחוק ככל שנוכל.

בשנה האחרונה, חלקנו את המודל העבודה עם מעל 100 חברות עסקיות בפורומים שונים, הפגשנו את מנכלית החברה וצוות ההנהלה עם גורמים בהנהלות נוספות במשק. הכשרנו ונמשיך להכשיר נשים חרדיות וסטודנטים ערבים בSKILLS  הנחוצים לעבודה בעולם העסקי. אירחנו את הפרופ' מזרין בנג'י והשנה נארח את הפרופ' רושניו – מתוך רצון להרחיב את הידע ולעורר השראה.

וזו ההצעה – אנו מזמינים אתכן למנף אותנו כמשאב אם תצטרכו של חשיבה משותפת, או להפגיש את צוות הנהלת פרוקטר אנד גמבל עם צוותים רלוונטיים אצלכם. אנחנו, נשמח ללמוד מכם ולשמוע את עצתכם בחזרה.

יש לנו שותפים יקרים לדרך, הפורום, IT WORKS, קו משווה, תבת ג'וינט, מעלה – פרטנרים מהמעלה הגבוהה ביותר, לא יכולנו לעשות רבע מזה בלי עצתכם החכמה.

שיהיה בוקר פורה.