לונדון 2012 המשחקים האולימפיים – מסלול אולימפי לגיוון – מתאים גם לעסקים.

עוד רגע יעלה המסך וייפתחו המשחקים האולימפיים. כבר כמעט 7 שנים, עמלים בלונדון על הפקת האולימפיאדה בניהולה של חברת (LOCOG (The London Organising Committee of the Olympic and Paralympic Games, אשר קבעה בהצהרת הכוונות שלה את עקרונות הגיוון וההכלה כגורמי מפתח.
היותה של לונדון עיר בעלת אוכלוסיה מגוונת היה אחת הסיבות לזכייתה באירוח המשחקים האולימפיים, ומכאן גם תחושת השליחות.
על כך כתבתה של אליסון קלמנט, ב HR magazine UK, מרץ, 2012)

וכשמדובר בגיוון, אין מדובר רק בגיוס מגוון של כוח העבודה אלא גם בספקים, מתחרים, עובדי ציבור ואפילו צופים.
לפי ראשי LOCOG, גיוון והכלה משפיעים על כל פרט בתכנון המשחקים. ומהם סדרי הגודל? 6000 עובדים בשכר, כ-70,000 מתנדבים וכ-100,000 ספקים ונותני שירותים.

אלפי עובדים מגוונים

חברת LOCOG הגדירה לעצמה כמטרה, כי מתוך 6000 השכירים כ 25% יהיו ממוצא אתני מגוון (אסייתי ושחורים) וכי 10% מהמועסקים יהיו בעלי מוגבלות.
כיצד מבצעת LOCOG יישום של גיוון והכלה בניהולה? צוות הגיוון של האולימפיאדה (כן! יש צוות כזה) עבד לאורך השנים יחד עם קבוצות חשיבה וניהול תומכות גיוון – דירקטוריון ופורומים.

מערכות למדידת התקדמות הגיוס והקמת "מאגר כשרונות"
"האסטרטגיה לגיוס מגוון, כזה המשקף את אוכלוסיית לונדון, נבנית על מעקב צמוד אחר התקדמות הגיוס", כך קובע סטיב גירדלר, מנהל פרויקט 'לונדון 2012' בחברת 'אדקו' – חברת גיוס כוח האדם הראשית ל .LOCOG
החברה יצרה אתר לגיוס ובו מערכות למדידת התקדמות הגיוס לפי שישה סוגי הגיוון: גיל, מוצא אתני, בעלי מוגבלות, נטייה מינית, מגדר ואמונה. 'אדקו' מפקחת על התהליך ומאתרת בעיות. לדוגמא: בסתיו 2606 נרשמו נתונים טובים של גיוס מגוון אתנית, אולם רבים 'נשרו' במהלך התהליך. לכן יצרו מנגנון 'מאגר כישרונות' שבו למועמדים שהסכימו לחשוף את מוצאם האתני (מגוון), ניתנו הזדמנויות נוספות בדמות הצעות לעבודות אחרות מאלה שהם פנו אליהן. גירדלר מאמין כי מנגנון 'מאגר הכישרונות' וההתמקדות בפיקוח קרוב על הנתונים המספריים של הגיוון, הינם רעיונות שמעסיקים אחרים יכולים לאמץ "חשוב מאוד להבהיר שאתה מעסיק מגוון ושאתה מנסה לעודד אנשים לעבוד אצלך", מוסיף גירדלר.

תרומה נוספת של המשחקים לגיוון בשוק העבודה האנגלי תהיה הכישורים לטווח ארוך שרכשו עובדים במשחקים במהלך ההשתלמויות שעברו.

ג'ין טומלין, מנהלת משאבי אנוש LOCOG: "הזכייה במכרז למשחקים הגיעה עם הבטחה למחויבות חזקה לשיפור המוביליות החברתית והותרת מורשת של קידום חברתי וסביבתי. הציפייה מלונדון 2012, היא שתקיים שיפורים משמעותיים ובמיוחד, תראה לעולם כי גיוס המונע מגיוון יכול לשנות חיים".